.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرايط اخذ وام 15 ميليون توماني براي انبوه‌سازان

شرايط اخذ وام 15 ميليون توماني براي انبوه‌سازان از سوي استاندار مازندران اعلام شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، سيد علي اكبر طاهايي در شصتمين جلسه شوراي مسكن مهر استان در مجتمع رفاهي بانك رفاه بابلسر با بيان اين نكته كه تمام واحد هاي نيمه‌ساز و در حال ساخت در صورت فروش به واجدين شريط مسكن مهر مي‌توانند از وام 15ميليون توماني مسكن مهر برخوردار شوند، گفت: اين افراد پس از كنترل فرم «ج» مي‌توانند از طريق سازمان مسكن و شهرسازي به بانك معرفي و وام خود را دريافت دارند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از يك‌ هزار و 500 واحد آپارتماني در قالب مسكن مهر در شهرهاي بابلسر، قائمشهر و آمل در حال ساخت است، ادامه داد: روند كار ساخت و سازها به گونه‌اي است كه برخي از اين پروژه‌ها در مراحل پاياني خود است و در ايام دهه فجر به متقضيان مسكن مهر واگذار خواهد شد.

به گفته استاندار مازندران اگر انبوه‌سازي در جريان ساخت و ساز مجتمع افرادي را به عنوان خريدار و مالك آپارتمان‌هاي خود معرفي كند كه اين افراد از واجدين شرايط براي دريافت وام مسكن مهر باشند، مي‌توانند از وام 15ميليون توماني بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران در ادامه اين جلسه درباره شرايط بهره‌مندي فرهنگيان استان از تسهيلات مسكن مهر گفت: پروژه‌هاي در حال ساخت تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان صرفا با احراز شرايط از طريق تكميل فرم «ج» براي اعضا مي‌توانند از وام ۱۵ ميليون توماني مسكن مهر استفاده كنند.

طاهايي افزود: درباره پروژه ۵۴۱ واحدي مسكن مهر شهرستان آمل نيز بر اساس مصوبه‌اي كه در سفر وزير مسكن به استان داشتيم قرار است به ازاي هر واحد ۲۰۰ هزار تومان از سوي اين وزارتخانه براي كمك به آماده‌سازي پروژه به تعاوني‌ها پرداخت شود.

وي همچنين از اختصاص ۲۰۰ هزار تومان به ازاي هر واحد در پروژه مياركلاي ساري براي آماده سازي زيرساخت‌ها به تعاوني‌هاي مربوطه خبر داد و گفت: براي آماده سازي زيرساخت‌هاي پروژه ۴۱۷ واحدي ازباران فريدون كنار نيز مبلغ يك‌صد ميليون تومان كمك مي‌شود.

بر اساس اعلام استاندار مازندران درباره آماده‌سازي دو پروژه ۸۰ و ۹۰ و ۳۶ واحدي شهرستان فريدونكنار و ۱۸۰ واحدي قائمشهر نيز قرار است به ازاي هر واحد، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

*اهتمام دولت براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها
سيد علي اكبر طاهايي با اشاره به اهتمام دولت مبني بر اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: با اتمام مرحله نخست طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها و تطبيق با پايگاه‌هاي اطلاعاتي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط،‌ خانوارهاي ايراني به سه خوشه يك تا سوم طبقه بندي شدند.

وي با اشاره به اينكه در مرحله نخست اجراي اين طرح ۸۰۹ هزار خانوار مازندراني و جمعيت بالغ بر ۲ ميليون و ۶۷۰ هزار نفر در اين طرح مشاركت داشتند، گفت: از اين تعداد جمعيت بيش از ۹۲ درصد جمعيت شهري و ۹۰درصد آن خانوارهاي روستايي بودند.

استاندار مازندران تصريح كرد: مرحله دوم طرح تجميع اطلاعات اقتصادي خانوارها كه در راستاي اجرايي كردن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها است از سوم بهمن ماه سال جاري آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

طاهايي گفت: خانوارها مي‌توانند در تاريخ‌هاي مشخص شده با مراجعه به سايت مركز آمار به آدرس www.amar.org.ir اطلاعات اقتصادي خانوارهاي خود را تاييد و يا در غير اين صورت نسبت به ارائه اسناد براي اصلاح آن اقدام كنند.

وي يادآور شد: تنها خانوارهايي كه در خوشه‌هاي يك و دو قرار بگيرند مشمول پرداخت يارانه نقدي خواهند شد.

*تاكيد استاندار بر توسعه پرديس دانشگاه صنعتي بابل
استاندار مازندران بر توسعه پرديس دانشگاه صنعتي بابل تاكيد كرد.

سيدعلي اكبر طاهايي استاندار مازندران در بازديد از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، اين واحد آموزش عالي را از جمله دانشگاه‌هاي برتر كشور خواند و گفت: اين دانشگاه از طرح‌هاي دور سوم سفر رياست جمهوري به استان‌هاي ديگر الگو‌برداري كند.

وي افزود: اين دانشگاه با مراكز آموزش عالي استان‌هاي خراسان رضوي، فارس، خوزستان و اصفهان رايزني و از بسته‌هاي علمي و فرهنگي آنها براي توسعه استفاده كند.

نماينده عالي دولت در استان مازندران با تأكيد بر راه‌اندازي پارك علم و فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل بيان داشت: بايد براي راه‌اندازي اين پارك و مشكلات موجود به ويژه تهيه زمين، اقدامي اساسي صورت پذيرد.

وي از مسئولان دانشگاه خواست تا در اجراي طرح توسعه پرديس اين دانشگاه در زمين ۸۰ هكتاري تعيين شده جدي‌تر باشند و تصريح كرد: مشكلات اجرايي اين طرح از سوي مسئولان ذي‌صلاح بايد برطرف شود.

طاهايي همچنين از مسئولان وزارت علوم خواست كه نسبت به پيشرفت، تنها دانشگاه صنعتي در شمال كشور اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.

وي در ادامه افزود: به منظور حمايت از فعاليت‌هاي تحقيقي در راستاي پژوهش محورشدن دانشگاه، تمركززدايي و فراهم آوردن شرايط مناسب براي اعضاي هيئت علمي در پرداختن به اين‌گونه فعاليت‌ها، طرح اعتبار ويژه براي پژوهش و تحقيق در دانشگاه صنعتي بابل ادامه خواهد يافت.

وي گفت: دانشگاه با تشكيل اتاق فكر بايد به آسيب‌شناسي حركت‌هاي دانش بنيان در جامعه بپردازد و راهكارهايي را براي برداشتن موانع و چاره‌انديشي در اين مورد ارائه كنند.

عسكر جانعلي زاده رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل نيز در اين ديدار گفت: در صورت تحقق توسعه فضاي فيزيكي، تصويب پروژه‌هاي جديد اين دانشگاه از پيشرفت چشمگيري برخوردار خواهد بود.

وي اظهار داشت: با ارتقاي دانشكده صنعتي نوشيرواني به دانشگاه، بايد فضاي فيزيكي آن نيز گسترش يابد در حالي‌كه اين دانشگاه در محوطه ۱۶ هكتاري قرار داشته و هنوز گسترش نيافته است.

وي با تأكيد بر حضور اعضاي هيئت علمي در كارگروه استانداري براي استفاده از تجربيات آنها براي رفع مشكلات استان، بيان داشت: وجود اعضاي هيئت علمي با ظرفيت بالا به دريافت سوژه‌هاي تحقيقاتي براي بررسي كاربردي مسائل كشور و نيز سطح استان كمك خواهد كرد.

رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل همچنين خواستار برگزاري مراسم گراميداشت هفته پژوهش در دانشگاه‌هاي مختلف استان شد و بيان داشت: سمت و سوي دانشگاه صنعتي، پژوهش و فناوري است كه بايد به آن توجه جدي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.